dimarts, 21 de maig del 2013

FASE III

COL·LABORACIÓ EN LA RESPOSTA EDUCATIVA

Actuacions( segona setmana de maig):

3.9. Orientacions

En compliment dels acords de la darrera reunió facilitàrem a la tutora un recull de les orientacions proporcionades al llarg de les darreres reunions en relació a com actuar davant el comportament de l'alumne prioritzant actuacions preventives i tenint present les fases que explicàrem als mestres que passen les persones amb le trastorn d'Asperger abans de tenir una crisis o conducta greu.

Consulta el document.

Per altra banda hem utilitzat el següent document protocol d'actuació davant conductes desafiants per preparar un protocol d'actuació davant futures crisis de comportament greus de l'alumne que impliquen fer una retenció física que ja acordàrem amb la famíla que li informaríem d'aquest protocol perquè sapiguessin quan i com s'aplicaria aquest protocol al seu fill.

Una de les pautes generals proporiconades als mestres de referència de l'alumne és que si l'alumne manifesta sistemàticament conductes desafiants grues vol dir que alguna cosa no estem fent bé i requereix reajustar les ajudes i controlar al màxim les variables contextuals per facilitar el procés d'ensenyament i aprenentatge de l'alumne.

Considerem que les necessitats educatives especials d'un alumne estan explicades per la interaccio de variables personals i ambientals. A vegades quan un alumne és diagnosticat d'autisme o alguna altre traston, els mestre tendeixen a explicar el seu comportament únicament atenent a variables personals i és necessari explicar i conscienciar a aquests professionals que totes les persones autistes, en aquest cas, no són iguals i per tant variables contextuals com per exemple la forma de fer les classes, la metodologia i materials emprats a l'aula, etc determinen la participació de tots els alumnes en general i en particular els alumnes de necessitats educatives especials.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada