COL·LABORACIÓ EN LA RESPOSTA EDUCATIVA
Actuacions (1ra. setmana de maig):
3.8. Reunió tutora, PT i EOEP
L'objectiu d'aquesta reunió és compartir la informació és fer un seguiment del procés d'ensenyament i aprenentatge de l'alumne, dels acord presos fins ara dins l'espai de coodinació amb l'equip docent, actualitzar informació de la família a través de la coordinació que tenen amb la tutora i començar a elaborar l'adaptació curricular no significativa de l'alumne.
Per elaborar l'informe psicopedagògic necessitem tenir informació de l'estil d'aprenentatge de l'alumne, el nivell curricular, informacíó de l'àmbit familiar i de les necessitats educatives especials de l'alumne. Al llarg de la fase I (detecció de necessitats) i fase II (avalaució psicopedagagògica) hem anat recollint entre tots els professionals ia gents educatius implicats aquesta informació i al mateix temps hem anat acordant amb els mestres algunes pautes específiques d'actuació, sobretot, relaciomnades amb els problemes de comportament de l'alumne. En aquest moment es tracta d'explicitar aquests acords en un document per facilitar la planificació d'objectius, continguts, aspectes metodològics i criteris d'avaluació.
Una vegada, es confirma que l'alumne és una persona amb el trastorn d'Asperger ens permet continuar amb confiança el procés d'anar concretant la seva adaptació a partir del coneixment d'aquest Trastorn i contextualitzant-lo a la realitat educativa, personal i social de l'alumne. Es tracta d'anar contrastant les caracterñitiques personals d'aques trastorn i observar les seves manifestacions en l'alumne en varietat de contextos ( escolar i familiar) i acordar entre tots pautes d'actuació per faciltiar el procés educatiu del nen.
El fet de medicar-lo, és un altre element rellevant a tenir present perquè tal vegada facilitarà el treball amb l'alumne perquè segurament suposarà una millora del seu comportament, és a dir, la disminució de la impulsivitat i agressivitat però en tot cas hem de posar en marxa mesures dirigides a facilitat aprenentatges d'habilitats bàsiques que el nen fracasa sistemàticament com són les habilitats socials, d'interacció i comunicació.
En aquesta reunió coincideim remarcar els següents aspectes:
- Reconèixer i aprendre normes socials bàsiques.
- Treballar l'educació afectiva.
- Desenvolupar els seus interessos per facilitar la particpació de l'alumne en el grup classe.
- Treballar activitats de teoria de la ment.
- Controlar estímuls aversius per a l'alumne.
- Preparar un protocol d'actuació per prevenir els problemes de comportament i saber com actuar davant situacions de crisis.
- Coordinació amb l'USMIJ per consensuar pautes d'actuació a nivell de centre i amb la família.
Per altra part, la PT començaria a fer un suport específic amb l'alumne per treballar fora de l'aula situacions que normalment li costa entendre mitjançant històries socials (vinyetes que respresenten varietat de situacions socials) perquè l'alume aprengui amb tranquil·litat varietat d'estratègies i poder aplicar-les posteriorment en la vida real asegurant-nos un reforç positiu davant qualssevol intent de l'alumne de millora en aquest sentit. Aquest espai de suport específic també serveis per preparar i anticipar a l'alumne algunes de les activitats que després es treballaria amb el grup classe dins el programa d'habilitat socials.
Per dur a terme aquest pla de treball utilitzarem el programa per al desenvolupament d'habilitats socials PDHS de Manuel Ojea Rúa. que anirem adaptant en funció de les nostres necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada