dimecres, 22 de maig del 2013

FASE III

COL·LABORACIÓ EN LA RESPOSTA EDUCATIVA

Actuacions (primera/segona setmana de maig):

3.10. Reunió equip de suport

L'objectiu d'aquesta reunió és  planificar el treball per posar en marxa el suport específic amb l'alumne per treballar habilitats socials i de comunicació mitjançant HISTÒRIES SOCIALS que representen una eina molt útil per a persones autistes per aprendre amb tranquil·litat varietat d'estratègies mitjançant el suport visual. D'aquesta manera l'alumne disposa del temps i l'ajuda necessària per assimilar normes socials de conversació, resolució de conflictes, etc que posteriorment podrà posar en pràctica a la realitat de forma progressiva en funció de les necessitats educatives de l'alumne i la capacitat d'adaptar-se al context proper.

Acordàrem amb la tutora treballar amb el grup classe un petit programa d'habilitats socials del qual podria beneficiar-se tant l'alumne que ens ocupa com la resta de companys. Per una banda, aprofitaríem per explicar l'ajuda que els companys poden proporcionar a aquest alumne i per altra banda practicaríem mitjançant l'estratègia de rol playing. 

El material utilitzat per planificar aquesta tasca és:


Es tracta de fer una planificació de vàries situacions quotidianes que s'adonen al centre, aula, família per practicar varietat d'habilitats on els alumnes amb trastorn d'Asperger normalment presenten dificultat per participar. En el cas que ens ocupa i d'acord amb la valoració dels conflictes que habitualment té l'alumne observem com la rigidesa de pensament i la inflexibilitat és la causa principal per tenir problemes de conducta. Per altra banda, la manca d'informació dels companys de classe i fins i tot dels mestres també és un element que facilita aquests conflictes. Per tant, arribàrem a la conclusió que treballaríem la flexibilitat mental i/o la capacitat de contemplar alternatives tant en el grup classe com de forma específica amb l'alumne. A més a més, davant futurs conflictes aquesta mateixa eina ens ajudaria a reflexionar sobre la causa i proposta de solucions.

Aquest treball també estarà reforçat pels professionals de l'USMIJ ja que organitzen grups d'alumnes autistes per treballar habilitats socials així com autocontrol d'impulsivitat i estratèiges de relaxació.

Un dels acords que arribàrem els diferents serveis és utilitzar el mateix color per representar a les vinyetes en suport informàtic i/o paper els pensaments i la parla per faciltiar la comprensió de la teoria de la ment.


 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada