dijous, 23 de maig del 2013

FASE III

COL·LABORACIÓ EN LA RESPOSTA EDUCATIVA

Actuacions (mes de maig):

3.11. Treballem habilitats socials.



PROGRAMA HABILITATS SOCIALS GRUP 4t. EDUCACIÓ PRIMÀRIA


Sessió nº 1: TOTS SOM IGUALS, TOTS SOM DIFERENTS

Objectius:
  
  •  Millorar la cohesió del grup.

  •  Fomentar conductes pro socials en el grup classe.

Continguts:

  • Habilitats socials bàsiques d'interacció social.
  •   Habilitats d'autoestima.

Activitats:

1.     Treball en petit grup per explicar als nostres companys coses que ens agraden i sabem fer molt bé.

2.     Treball en gran grup per explicar a la resta de companys allò que sabem fer molt bé.

3.     Què podem fer quan algun company necessita ajuda?

4.     Realitzar un recull de conductes pro-socials i exposar-les a classe amb suport visual.

Metodologia:

Aquesta sessió ha de ser posterior a la presentació del treball en relació les habilitats socials que la tutora explicarà al grup-classe amb la nostra col·laboració.

En aquesta primera sessió es tracta d'assegurar-nos que tots els alumnes participen d'una activitat per reforçar la imatge personal de cada nen de manera que tothom podrà explicar i/o parlar sobre els seus interessos i allò que li agrada fer. Aquesta primera activitat es farà en petit i gran grup.

En petits grups de 4 alumnes cadascun explicarà a la resta de companys allò que li agrada i gaudeix (habilitat en particular, interessos, activitats extraescolars, etc). Posteriorment un altre companys del petit grup explicarà en gran grup aquesta qualitat positiva del company fins tenir un visió general dels interessos del grup i habilitats. Finalment podem treballar afinitats, semblances, etc

Una segona part de la sessió consisteix en introduir l'ajuda que tota persona pot necessitar per realitzar en un moment determinat alguna cosa ( escola, treball,a casa, etc) i parlarem del concepte diversitat en positiu i conductes pro socials (visionem un video per reforçar el missatge). En aquest punt facilitarem la participació voluntària dels alumnes per explicar quina ajuda necessiten per....

Finalment elaborarem un llistat de conductes pro-socials que penjarem a l'aula ( FRASE+ IMATGE). Aquest treball es podrà finalitzar en altre moment/assingnatura.
 
Adaptació curricular a l'alumne amb Asperger:

  • La PT  treballarà els continguts de forma individual amb l'alumne per facilitar la participació de l'alumne en el grup classe.

Criteris d'avaluació:

  •  Grau de participació de l'alumnat.
  •  Elaboració producte final.
  •  Adequació dels continguts i objectius.

Materials:

  •  Full personal per escriure les nostres qualitats “Com som”
  •  Vídeo “ conducta pro-social”
  •  Ordinadors.
  •  Imatges per representar les conductes pro-socials (revistes, web, etc).
  •  Cartolina.
  •  Pegament.
El programa estava previst realitzar-lo en vàries sessions successives però sempre surten coses que s'ha de prioritzar. Per aquest motiu van realitzant-se sessions en funció de la disponibiltat de la tutora. El fet d'estar a final de curs ha dificultat desenvolupar aquest pla com havíem pensat en un principi. 

Les sessions que s'ha desenvolupat fins ara han anat molt bé perquè treballem habilitats socials molt bàsiques per facilitar la participació de tots els companys. Aquesta sessió que mostre va ser molt interessant perquè sortiren coses relacionades amb el comportament de l'alumne que treballem i aquest va ser capaç de verbalitzar que en alguns moments es posa nerviós i pega, en concret va verbalitzar:

"quiero como escapar"

 Aquesta feina ens obri la portes per dur a terme un treball molt important amb l'alumne i el grup classe de comprensió de les seves dificultats i sobretot per cercar entre tots propostes de millora, és a dir, estratègies per ajudar al nostre companys i per altra banda estratègies de l'alumne per demanar ajuda...

El treball específic que realitza la PT amb l'alumne està funcionant molt bé per treballar de forma anticipada i amb tranquil·litat varietat de situacions socials qie requereixen habilitats socials i de comunicació que l'alumne ha d'aprendre i/o millorar.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada