dijous, 23 de maig del 2013

FASE IV

SEGUIMENT DE L'ALUMNE

Actuacions (3ra. setmana de maig):

4.1. Reunió de nivell.

Com el centre és de dues línies quinzenalment es reuneixen els mestres que imparteixen classes en un mateix nivell per programar conjuntament. Es aquestes reunions assisteix el membre de l'eqip de suport de referència que està adscrits al cicle cosa que facilita la coordinació amb els tutors. Nosaltres com a psicopedagogs assistim  a aquestes reunions d'acord amb un calendari elaborat per la cap d'estudis trimestralment. Sempre que assisteim els membres de l'equip d'orientació educativa i psicopedagògica (EOEP) aprofitem per parlar dels alumnes que reben algun tipus de suport més específic i/o extraordinari. En aquest cas hem parlat del seguiment de l'adaptació curricular no signifcativa de l'alumne que ens ocupa.

Tots coincidim en observar una millora del comportament de l'alumne (no ha tingut cap altra crisis). S'han posat en marxa moltes de les estratègies que havíem acordat però a vegades s'observen discrepàncies en la forma d'actuar amb l'alumne per part dels mestres, sobretot quan els alumnes realitzen activitats que impliquen l'agrupament amb altres grups i per tant participen mestres que habitualment no li fan classe a aquest alumne.

Acordem parlar amb l'equip directriu per trobar una solució de manera que es puguin generalitzar aquestes estratègies a la resta del claustre ja que hi ha moments com projectes de centre, pati, etc que altres mestres han de conèixer les necessitats educatives especials d'aquest alumne per saber com ajudar-lo.

4.2. Coordinació amb l'equip directriu

Quinzenalment els membres de l'EOEP tenim coordinació amb la  directora i cap d'estudis del centre. La finalitat d'aquestes reunions fer un seguiment del treball realitzat al centre i tractar varietat de temes relacionats amb l'atenció a la diversitat (tasques administratives com gestió xestib, planificació reunions equip de suport, cicle CCP, xerrades a famílies, gestió beques, sol·licitud recursos per al centre, planificació revisions documents del centre, negociació pla de treball i memòria, etc) dins la nostra funció d'assessorament a l'equip directiu en l'organització i funcionament del centre.

En aquesta reunió hem tractat el tema que va sortir l'altre dia a la reuniño de nivell en relació a la manca de coherència d'actuació per part d'alguns mestres que desconeixen el treball que estem realitzant amb aquest alumne i la seva familia. Per aquest motiu acordem que a la propera reunió de la comisió de coordinació pedagògica tractarem aquest tema de manera que informarem als coordinadors de cicle dels aspectes més importants de l'adaptació curricular de l'alume perquè després els coordinadors informen en cada cicle dels acords presos.

Per altra banda, acordem penjar en la xarxa d'intranet un document resum que destaque els aspectes més rellevants per atendre a aquesta alumne tant dins classe com en espais comuns com el pati.

L'equip directiu d'aquest centre facilita bastant la nostra feina perquè sempre està disposat a esclotar propostes de millora en relació a l'atenció a la diversitat. 

El claustre és més complexe perquè a vegades hi ha discrepàncies sobre temes rellevants normalment relacionades amb aspectes metodològics i/o atenció a la diversitat per la qual cosa alguna vegada és difícil arribar a acords que impliquen una actuació consensuada a nivell de centre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada