dissabte, 18 de maig del 2013

FASE III

COL·LABORAR EN LA RESPOSTA EDUCATIVA

Actuacions (3ra./4t setmana d'abril):



3.1. Reunions equip docent.

L'objectiu d'aquesta reunió és proporcionar un retorn als mestres del procés d'avaluació de l'alumne i consensuar unes pautes d'actuació que ens ajuden a millorar la participació de l'alumne en el grup classe i sobretot evitar que s'adone altra vegada aquestes reaccions exagerades de l'alumne.

Fins ara l'equip docent ha participat proporcionant informació en relació a les capacitats per aprendre de l'alumne i ha respost de forma individal a un qüestionari sobre la síndrome d'Apeger cosa que ens ha faciltiat el procés d'avaluació de l'alumne.

En aquest moment, als mestres els urgeix parlar del comportament de l'alumne i tenir unes pautes per actuar davant aquest.

Normalment els mestres tenen unes expectatives en relació a la nostra feina com a psicopedagogs que implica respondre com a expert a situacions que els docents consideren que no són de la seva competència, és a dir, els has de proporcionar una recepta màgica que ràpidament resoldrà el problema de l'alumne i/o família, etc. 

Com deia abans, l'objectiu és prendre decisions consensuades per respondre a les necessitats educatives d'aquest alumne i això implica que tothom ha de participar del procés d'avaluació, intervenció i seguiment. 

El primer pas consisteix en entendre les necessitats de l'alumne i per tant el per què de les seves reaccions. És important dedicar el temps necessari per aconseguir aquesta objectu perquè només des de la comprensió es pot respondre a les necessitats educatives dels alumnes, sobretot, aquells que manifesten problemes greus de comportament.

Per treballar la comprensió de les necessitats educatives d'aquest alumne hem utilitzat aquest document que he elaborat a partir de la lectura del material publicat per Daniel Comin  que parla de les conductes desafiants i agressions en els trastorn d'espectre Autista. Es tracta d'explicar les característiques generals d'aquest trastorn i contextualitzar-es en la realitat educativa i personal de l'alumne mitjançant la informació recollida per tots.

Per exemple, es tracta que els mestres coneguin que vol dir interpretació literal del llenguatge com un característica general de l'espectre autista i continuació recordar un fet concret on l'alumne ho manifesta. Parlar de la inflexibilitat mental i les seves conseqüencies en la interpretació de les normes. D'aquesta manera treballem la comprensió de fets reals que envolten el procés educatiu de l'alumne i facilitem arribar a acords per millorar aquest procés sempre a partir de la comprensió de les necessitats de l'alumne.

Hem realitzat tres reunions per dur a terme aquest procés d'anàlisi compartit aprofitant el registre que acordarem els mestres realitzarien del comportament de l'alumne i analitzant amb detall l'episodi on l'alumne va tenir aquell incident amb la finalitat de descobrir entre tots factors contextuals i personals que expliquen el comportament de l'alumne.

Finalment arribarem a les conclusions que presente en aquest document i que ens facilta acordar pautes d'actuacions per respondre a les necessitats educatives de l'alumne.

Per concloure, decidirem prioritzar la coordinació amb salut mental per contrastar la nostra valoració i poder concretar un pla d'intervenció interdisciplinat davant la realitat personla, social i educative de l'alumne.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada