divendres, 10 de maig del 2013

FASE II

AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

ANAMNESIS:

 La veritat que la majoria de la informació en relació a la demanda d'aquest alumne de 4t. d'educació primària indica que ens trobem davant una persona amb molt bones capacitats però no ho demostra en el dia a dia a la seva aula només puntualment en alguna intervenció que realitza curiosament quan ninugú li demanda sinó per iniciativa pròpia. En canvi a la tutora el que més li preocupa és el seu comportament que hem comprovat que amb estratègies bàsiques de modificació de conducta com són el reforç positiu, ignorar, atenció selectiva no acaben de funcionar ja que l'alumne cada vegada que participa en grup normalment hi ha conflictes, sobretot per la manca d'habiltiats de l'alumne per gestionar varietat de situacions de treball en equip.

Per tant, continuem pensant que la pirmera hipòtesis d'alumne amb altes capacitats amb disonància cognitiva, és a dir, amb un desenvolupament de les seves capacitats de forma irregular, no equlibrada podria explicar les necessitats educatives d'aquest alumne. Però hi ha un aspecte que no acabem d'entendre que són les obessions que a vegades manifesta. Representen una senyal d'angoixa per la dificultat per participar de forma activa en la dinàmica de la classe? la família no va destacar aquest aspecte sinó les bones capacitats. La tutora des d'un principi va destacar els problemes de comportament....

Ha arribat el moment de presentar aquest cas a la reunió dels divendres de l'EOEP!

Propera actuació: anàlisi de casos  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada