dilluns, 6 de maig del 2013

FASE II DEL PLA DE TREBALL

AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Actuacions (3ra. setmana de març):

2.6. Reunió equip de suport

L'objectiu d'aquesta sessió de pla de treball és compartir amb els membres de l'equip de suport ( mestres de suport, cap d'estudis, membres de l'EOEP) la informació recollida per tots en relació a l'alumne que ens ocupa. L'equip de suport és un órgan de coordinació docent molt important perquè representa l'espai de coordinació dels professionals que realitzen suport als alumnes de necessitats específiques de suport educatiu. Com vaig explicar a l'actuació 1.1. corresponent a la primera fase, totes les demandes que realitzen els mestres passen per aquest órgan de coordinació on les analitzem i decidim quines actuacions s'han de fer i els responsables per dur-les a terme uan vegada s'ha consensuat amb la tutora.

En el cas que ens ocupa, els acords van ser començar l'avaluació psicopedagògica de l'alumne que implicava en un primer moment recollir informació rellevant del procés d'ensenyament i aprenentatgee i també conèixer la situació d'aquest en l'àmbit familiar.

En aquesta reunió la mestra de suport de referència del grup de l'alumne, l'orientador i el professor tècnic de serveis a la comunitat aportàrem la informació recollida mitjançant les observacions d'aula i pati realitzades, l'entrevista amb la família i el treball realitzat fins aquell moment amb l'alumne.

Es tractava de compartir aquesta informació per prendre decisions en relació al procés d'avaluació psicopedagògica (compartir hipòtesis, constrastar informació rellevant,etc) i determinar quines eren les properes actuacions per respondre a les necessitats de l'alumne, tutora i família.

Tots coincidirem en remarcar les bones capacitats de l'alumne així com les dificultats per relacionar-se. Durant aquestes primeres sessions, la  mestra de pedagogia terapèutica (PT) va estar observant  l'alumne sempre que entrava a fer suport al seu grup. La seva conclusió era que predominaven els problemes de conducta i la tutora estava cada vegada més angoixada pel seu comportament. A més l'alumne havia tornat a tenir un problema al pati amb un grup de companys.

L'EOEP aportàrem la informació rellevant que recollirem al llarg de les actuacions descrites anteriorment (entrevista tutora i família, consulta expedient, observacions) i que recentement havia començat a treballar amb l'alumne per conèixer-lo millor.

Tots estavem d'acord que el més important era ajudar a la tutora a gestionar els conflictes amb l'alumne a nivell d'aula i per altra banda prevenir els conflictes a nivell de pati. També trobàrem necessari valorar les capacitats per aprendre d'aquest alumne. Per aquests motius acordàrem les següents actuacions:

1. Fer un registre del comportament de l'alumne a les diferents assignatures (responsables: PT i mestres). Material: graella registre comportament

2. Fer un registre del comortament de l'alumne al pati ( responsables: mestre de suport que tingui guàrdia al pati). Material: graella registre comportament.

3. Proporcionar un qüestionari d'altes capacitats als mestres per valorar de forma individual l'estil d'aprenentatge de l'alumne (responsables: equip docent). Material proporcionat per l'EOEP ( Orientacions per a l'avaluació psicopedagògica de l'alumne amb altes capacitats editat per la Conselleria d'Educació i Cultura de València).

4. Passar-li prova de maduresa (responsable: orientador). Material: escala d'intel·ligència de Wehcsler per a nens WISC-IV i  test d'Avaluació Factorial d'Aptitud Intel·lectual EFAI.

5. Realitzar una reunió amb l'equip docent per valorar conjuntament la informació recollida i prendre i acordar actuacions consensuades per respondre a les necessitats de l'alumne.

M'agradaria comentar que la nostra actuació com a psicopedagogs està determinada per un model d'orientació que guia i fonamenta les nostres actuacions als centres, és a dir, el desenvolupament de les nostres funcions. El pla que desenvolupe preten mostrar una fonamentació teòrica-pràctica que defensa l'assessorament col·laboratiu i un model d'orientació curricular. Dins aquest marc, l'assessor actua com un professional més que aporta la seva experiència i formació per trobar conjuntament amb la resta de professionals una adequada resposta davant les necessitats educatives dels alumnes. Per tant, el treball en equip representa una eina fonamental.

Podeu observar com tots els professionals de referència de l'alumne participen en el procés d'avaluació psicopedagògica ( recollida d'informació, valoració i seguiment de les mesures acordades). Es considera molt important les reunions de coordinació per escoltar-nos i arribar a acords conjuntament cosa que facilitarà el seu compliment.

Una dificultat és el temps que disposen els mestres per reunir-se i coordinar-se. En aquest cas, com l'alumne presenta problemes de comportamnet, l'equip directiu està interessat en trobar una solució i facilita les coordinacions. Altres vegades no és tan fàcil juntar a tots els mestres que li fan classe a un alumne. També podem utilitzar altres espais de coordinació com les reunions de cicle, reunions de nivell, sessions d'avaluació però es parlen de molts alumnes i es tracten varietat de qüestions que no facilita profunditzar en un alumne.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada