dimarts, 30 d’abril del 2013

FASE II


AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Actuacions (3ra. setmana de març):

2.5. Treball amb l'alumne

L'objectiu és constrastar informació que ens ha proporcinat els mestres, equip de suport, família i altres fonts d'informació com les observacions d'aula i pati i la consulta del seu expedient. En aquest cas partim de la hipòtesi d'un alumne que demostra bones capacitats per aprendre ( la família planteja altes capacitats) i al mateix temps problemes greus de comportament. 

En una primera sessió de treball amb l'alumne és motl important crear un bon clima de confiança. Abans ja havia entrat vàries vegades a la classe per fer un apropament i havia acordat amb l'alumnet que un dia vindria amb mi per fer algunes activitats. 

En aquesta sessió em vaig centrar en recollir l'opinió de l'alumne en relació al seu rendiment a les diferents assignatures i comprovar fins a quin punt és conscient dels problemes de conducta que manifesta a l'aula.

El més rellevant d'aquesta primera sessió de treball individualitzat amb l'alumne ha estat que es considera una persona molt intel·ligent "esto es muy fácil para mi", demostra un nivell de vocabulari bastant elevat i comenta que li agrada molt l'assigantura de medi perquè realitzen experiments. 

Per altra banda, es mostra com un nen inquiet. Continuament m'interromp per contar-me coses del seu interès com per exemple l'estoig que ha dut i que inisteix en mostrar els seus invents (objectes que sempre té a la taula i que continuament manipula). M'explica que li agrada inventar coses. 

Finalment quan parlem del seu comportament m'explica que ell no té la culpa...són els altres que el molesten i que ell sempre té la raó. 

Per tant, tenim un alumne que sembla que té bones capacitats per aprendre i que ho demostra sobretot en algunes assignatures com medi i matemàtiques però al mateix temps demostra una certa inmaduresa per resoldre els conflictes ( respon amb conductes exagerades/agressives). Des de petit s'ha mostrat d'aquesta manera però en l'actualitat s'ha agreujat el seu comportament, sobretot a l'aula. És un nen solitari amb poc amics, desorganitzat amb les seves coses i que expressa que moltes coses ja les coneix.

Propera actuació: reunió amb l'equip de suport.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada