AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Actuacions (3ra. setmana de març):
2.4. Consulta expedient de l'alumne
Sempre que valorem problemes de comportament d'un alumne és molt important tenir informació de l'alumne als diferents cursos i etapes perquè ens dona una perspectiva de l'evolució del comportament d'aquest. És diferent si l'alumne demostra problemes de conducta en la majoria dels cursos o si ha começat a manifestar-los recentment per determinar l'origen i/o la influència de variables personals/contextuals.
Els comentaris dels mestres als informes d'avaluació, el rendiment de l'alumne al llarg de la seva etapa d'escolarització i les intervencions realitzades per respondre a les necessitats que ha presentat l'alumne en cursos anterirors ens permet completar la informació que tenim de la tutora, família i observacions realitzades. D'aquesta manera es poden descartar algunes hipòtesis o plantejar-nes altres.
En el cas que ens ocupa, ens trobem que a l'etapa d'educació infantil apareixen bastants referències a dificultats per relacionar-se amb els iguals sobretot en relació al treball per racons on els nens realitzen una activitat en petit grup per fomentar el joc simbòlic i la comunicació. Dificultat per complir normes i també destaquem comentaris dels mestres d'aquesta etapa en relació a conductes puntualment agressives del nen cap a companys, normalment per dificultats per compartir. Per altra part tots coincideixen en remarcar les bones capacitats de l'alumne.
A l'etapa de primària no apreixen molts comentaris en relació al comportament però si es fa referència al caràcter de l'alumne ( molt individualista). Les notes normalment són BE/NOT i destaquen que puntualment realitza intervencions brillants.
Per tant, sembla que l'alumne des de petit ha mostrat un rendiment i comportament semblant. Tal vegada aquest curs han augmentat les conductes disruptives per algun motiu però el que coincideixen la majoria de mestres és en considerar-lo un alumne amb molt bones capacitats amb problemes de comportament. Sembla que la hipòtesis de possible sobredotació va consolidant-se. Els problemes de comportament podrien explicar-se per una disonància cognitiva, és a dir, alguns nens amb altes capacitats destaquen en algunes capacitats, hablitats i per altra banda es mostren molt inmadurs en altres com per exemple la part d'interacció social. Altra possible explicació del seu comportament podria ser la desmotivació de l'alumne per tenir assolits la majoria de continguts treballats a l'aula.
Propera actuació: treball amb l'alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada