divendres, 26 d’abril del 2013

FASE II

AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Actuacions (2na. setmana de març):

2.1. Entrevista de l'EOEP amb la tutora

En aquesta entrevista hem aprofundit en la informació que ens proporcionava la tutora en relació a les necessitats educatives de l'alumne. La tutora està preocupada sobretot pel comportament de l'alumne ( conductes agressives, no respecta les normes, és molt individualista,  li costa concentrar-se i realitza algunes conductes estranyes com per exemple manipular objectes que du de casa).És capaç d'enfrontar-se amb l'adult si pensa que té la raó. Al mateix temps demostra bones capacitats sobretot a nivell d'expressió oral i memòria. Parlem d'algunes estratègies per modificar el comportament de l'alumne però en tot cas acordem la necessitat de parlar amb la família per ampliar la informació en relació a la seva situació familiar.

2.2. Entrevista de l'EOEP amb la família

L'objectiu d'aquesta entrevista és contrastar la informació que tenim del centre en relació al comportament de l'alumne per comprovar quin comportament té a casa. Els pares ens expliquen que a casa no és mostra agressiu i ens descriuen a un nen amb molt bones capacitats ( els pares són d'un nivell cultural alt) que li agrada construir coses i que a vegades els hi costa que els faci cas.Consideren que és un nen dominant, independent, creatiu i molt observador. Observem certa manca de límits i rutines a casa. Finalment acordem que realitzarem l'avaluació psicopedagògica i que els anirem imformant de la valoració mitjançant altres entrevistes i/o des de tutoria.

2.3. Observació de l'alumne a l'aula i pati. 

L'aspecte físic és d'una persona desordenada ( cabells, forma de vestir, la cura dels materials...). Treballa com la resta del grup però està molt pendent d'uns objectes petits que continuament manipula fins que la tutora li crida l'atenció perquè treballi. Es mostra un poc inquiet a la cadira. Està pendent de la meva presencia a l'aula ( jo actue com un mestre més de suport) i quan m'aprope a ell, note que no està còmode. Finalment aconsegueix que accepte algunes indicacions per realitzar les tasques i aprofite per presentar-me i comentar-li que un altre dia vindrà amb mi a fer feina. Respon que si.

Al pati normalment va tot sol i juga amb els objectes que du a l'estoig. Puntualment li mostra a un company de classe que sembla tenen amistat però la major part del temps juga sol.


De moment tenim com a hipotesis:
1. Dinàmica familiar (manca de límits).
2. Altes capacitats ( informació aportada per la família) amb dificultats per adaptar-se al centre, aula, companys...
3. TDAH ( comentaris de la tutora i a la reunió de l'equip de suport) que explicaria les dificultats d'atenció  els problemes de comportament ( conductes agressives).
4. Que podria explicar les obssessions que presenta? hi ha altres comportaments estranys en l'alumne per plantejar-nos altres hipotesis?

Properes actuacions:

2.4. Consulta expedient de l'alumne.
2.5. Treball amb l'alumne.
2.6. Reunió equip de suport.  





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada