divendres, 29 de març del 2013

Metodologia



 
El projecte es desenvoluparà els dies d’atenció de l’EOEP al centre (dilluns i dimarts) durant els mesos de març, abril, maig i juny. Les diferents activitats es desenvoluparan mitjançant les fases corresponents a l’avaluació psicopedagògica:

1.   Detecció de necessitats.
2.   Avaluació psicopedagògica.
3.   Col·laboració en la resposta educativa.
4.   Seguiment de l’alumne.


FASE 1 :         DETECCIÓ DE NECESSITATS           DATA:      març 2013              HORES: 2h
Objectius: Analitzar la demanda de la tutora i concretar amb l’equip de suport les actuacions a dur a terme.

Destinataris/àries: tutora, membres de l’equip de suport i alumne.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.            Reunió de l’equip de suport per analitzar la demanda realitzada per la tutora de 4t. d’educació primària en relació a un alumne que presenta problemes greus de conducta i conductes estranyes.

2.            Retorn a la tutora de les propostes d’actuacions.


INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.            Protocol atenció demandes.
2.                  Model acta reunions equip de suport.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.            Seguiment protocol atenció demandes.
2.            Capacitat d’arribar a acords.
3.            Elaboració actes  reunió de l’equip de suport.
4.                  Compliment dels acords.


FASE 2 :      AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA          DATA:        març 2013         HORES: 23h
Objectius: Anàlitzar i valorar amb l’equip de suport i els mestres implicats la informació recollida per a fonamentar i concretar la proposta curricular i el tipus d’ajuda.

Destinataris/àries: tutora, alumne, mestres i familia.

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.            Consulta de l’expedient de l’alumne.
2.            Entrevistes amb la tutora.
3.            Entrevistes amb la familia.
4.            Observacions aula/pati.
5.            Registres comportament de l’alumne.
6.            Treball individualitzat amb l’alumne.
7.            Presentació del cas a l’EOEP Eivissa i Formentera ( espai anàlisi de casos).
8.            Tutorització tutora de practiques.
9.            Coordinacions amb serveis externs.
10.         Reunions equip docent.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.                   Model entrevista tutors.
2.                   Model entrevista familia.
3.                   Model registre comportament.
4.                   Protocols nivel curricular.
5.                   Protocols estil d’aprenentatge.
6.                   Protocol coordinacions serveis externs.
7.                   Model acta reunions.
8.                   Proves psicopedagògiques.
9.                   Protocol anàlisi de casos EOEP Eivissa i Formentera.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.            Adequació de les actuacions realitzades.
2.            Compliment dels acords.
3.            Grau d’implicació dels professionals de referència.
4.            Adequació dels protocols i/o instruments utilitzats.
5.            Adequació dels recursos/espais per dur a terme les tasques.
 
FASE 3 :        COL·LABORAR EN LA RESPOSTA EDUCATIVA     DATA:  abril 2013    HORES: 17h
Objectiu1:  Col·laborar amb el centre en l’ajustament de la proposta educativa dels alumnes que presenten necessitats educatives especials.
Objectiu 2: Col·laborar amb el centre en l’elaboració d’un pla de treball centre-família per respondre a les necessitats de l’alumne.
Objectiu 3: Assessorament al centre per optmitzar els recursos per atendre a la diversitat.

Destinataris/àries: tutora, alumne, mestres i familia.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.            Reunions equip de suport.
2.            Reuinions equip docent.
3.            Reunions comisió de convivència.
4.            Reunions amb serveis externs.
5.            Reunions amb la familia.
6.            Tutorització tutora de pràctiques.
7.            Elaboració d’informes ( informe psicopedagògic i dictamen d’escolarització).
8.            Introducció dades Xestib (si cal).
9.            Treball amb el grup clase.
10.         Treball amb l’alumne.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.            Model acta reunions.
2.            Models informes (informe psicopedagògic i dictamen d’escolarització).
3.            Dinàmica de grups (programes d’habilitats socials i comunicación)
4.            Protocols actuacions conductes desafiants.
5.            Xarxa intranet del centre.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.            Participació de les persones implicades.
2.            Adequació dels ajuds.
3.            Col·laboració de la familia.
4.            Col·laboració de l’equip directiu.
5.            Elaboració dels informes pertinents.
6.            Adequació del programa d’habilitats socials davant les necessitats del grup clase.
7.            Grau de generalització de les estratègies treballades de forma específica amb l’alumne.
8.            Grau d’implementació de propostes de millora per atendre a la diversitat.
FASE 4 :      SEGUIMENT DE L’ALUMNE                DATA:    maig 2013               HORES: 10h
Objectiu 1: Seguiment del procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumne.

Objectiu 2: Seguiment del pla de treball centre-família.

Objectiu 3: Seguiment de la implementació de les propostes de millora d’atenció a la diversitat.

Destinataris/àries: tutora, alumne, mestres, equip directiu.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.    Reunions de nivell.
2.    Reunions de cicle.
3.    Reunions de comisió de coordinació pedagógica.
4.    Reunions equip de suport.
5.    Coordinació amb serveis externs.
6.    Tutorització pràctiques.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
1.    Model acta reuinons.
2.    Model adaptació curricular.
3.    Xarxa intranet del centre.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
1.    Participació de les persones implicades.
2.    Adequació dels ajuds.
3.    Col•laboració de la familia.
4.    Col•laboració de l’equip directiu.
5.    Adequació del programa d’habilitats socials davant les necessitats del grup clase.
6.    Grau de generalització de les estratègies treballades de forma específica amb l’alumne.
7.    Grau d’implementació de propostes de millora per atendre a la diversitat.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada