dimarts, 21 de maig del 2013

FASE II

AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA

Actuació ( 1ra. setmana maig):

2.14. Coordinació amb USMIJ

Ja he parlat abans d'aquest servei públic que està format per una psiquiatra, dos psicòlogues, una treballadora social i una infermera. La unitat de salut mental infantojuvenil és un servei amb el qual l'EOEP ens coordinem per dur a terme la valoració d'alumnes que sospitem des de l'àmbit educatiu poden tenir algun tipus de trastorn que explique part de les necessitats educatives especials. 

L'EOEP d'Eivissa i Formentera ha establert un protocol de derivació a aquest servei que en tot cas ha de passar pel pediatra del nen, és a dir, nosaltres com a psicopedagogs informem al pediatra d'uns indicadors de la situació personal, social i educativa de l'alumne una vegada hem recollit informació rellevant d'aquest dins l'àmbit educatiu i familiar. Finalment és el pediatra que deriva a l'USMIJ una vegada la família li proporciona la informació recollida a l'escola.

Aquestos indicadors o senyals d'alarma en ajuden a determinar quan és convenient fer aquesta derivació. 

En el cas que ens ocupa ja havíem fet aquesta derivació (actuació 2.13.). Finalment es confirma la nostra hipòtesi i aquest servei ens confirma que l'alumne té el TRASTORN D'ASPERGER amb un grau de gravetat 7. A l'informe proporcionat a l'escola a través de la família proposa:
  • Treball amb els pares ( habilitats parentals)
  • Treball amb l'alumne ( grup d'habilitats socials i comunicació).
  • Coordinació amb l'EOEP.
Una vegada es confirma aquest diagnòstic per part de l'USMIJ tenim la suficient informació per considerar al nen com un alumne amb necessitats educatives especials associades a aquest trastorn d'Asperger.

Les següents actuacions són elaborar els informes pertinents (DICTAMEN D'ESCOLARITZACIÓ i INFORME PSICOPEDAGÒGIC) i realitzar les tasques administratives perquè aquest alumne sigui considerat alumne nee.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada