AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA
Actuació ( 1ra. setmana maig):
2.14. Coordinació amb USMIJ
Ja he parlat abans d'aquest servei públic que està format per una psiquiatra, dos psicòlogues, una treballadora social i una infermera. La unitat de salut mental infantojuvenil és un servei amb el qual l'EOEP ens coordinem per dur a terme la valoració d'alumnes que sospitem des de l'àmbit educatiu poden tenir algun tipus de trastorn que explique part de les necessitats educatives especials.
L'EOEP d'Eivissa i Formentera ha establert un protocol de derivació a aquest servei que en tot cas ha de passar pel pediatra del nen, és a dir, nosaltres com a psicopedagogs informem al pediatra d'uns indicadors de la situació personal, social i educativa de l'alumne una vegada hem recollit informació rellevant d'aquest dins l'àmbit educatiu i familiar. Finalment és el pediatra que deriva a l'USMIJ una vegada la família li proporciona la informació recollida a l'escola.
Aquestos indicadors o senyals d'alarma en ajuden a determinar quan és convenient fer aquesta derivació.
En el cas que ens ocupa ja havíem fet aquesta derivació (actuació 2.13.). Finalment es confirma la nostra hipòtesi i aquest servei ens confirma que l'alumne té el TRASTORN D'ASPERGER amb un grau de gravetat 7. A l'informe proporcionat a l'escola a través de la família proposa:
- Treball amb els pares ( habilitats parentals)
- Treball amb l'alumne ( grup d'habilitats socials i comunicació).
- Coordinació amb l'EOEP.
Les següents actuacions són elaborar els informes pertinents (DICTAMEN D'ESCOLARITZACIÓ i INFORME PSICOPEDAGÒGIC) i realitzar les tasques administratives perquè aquest alumne sigui considerat alumne nee.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada