divendres, 31 de maig del 2013

CONCLUSIONS FINALS

Una mirada transversal

Finalment hem finalitzat les diferents sessions per dur a terme el pla de treball planificat. Si es fixeu parle de HEM i no HE perquè només amb l'ajuda i col·laboració de mestres, família, alumnes, tutors i companys de l'equip he pogut desenvolupar les tasques planificades i per tant comprovar en la realitat d'un centre educatiu el treball que realitzen els psicopedagogs com assessors amb la finalitat de millorar l'atenció a la diversitat

Pense que mitjançant les diferents entrades del blog he pogut mostrar una part bastant significativa de l'experiència d'aprenentatge viscuda al llarg de les pràctiques a una escola d'eduació infantil i primària, en concret en el desenvolupament de l'avaluació psicopedagògica d'un alumne.

Aquestes pràctiques m'han permés conèixer, experimentar, comprovar, analitzar, reflexionar en relació a varietat de tasques que els psicopedagogs realitzen a un centre educatiu en compliment de les seves funcions des d'una perpectiva teòrica basada en un model d'orientació curricular i assessorament col·laboratiu, és a dir, el nostre referent per atendre les demandes són el currículum, les necessitats educatives de l'alumne tenint present el context d'ensenyament i aprenentatge i prioritzant el treball cooperatiu per part de tots els agents educatius implicats per ajustar la proposta educativa davant les necessitats dels alumnes.

Al llarg de les diferents fases del pla de treball que he desenvolupat ( detecció, avaluació psicopedagògica, col·laboració en la resposta educativa i seguiment) s'observa una línia coherent d'actuació marcada pel paradigma teòric comentat anteriorment de manera que el psicopedagog no actua com a expert on tothom espera que facilite la solució sistemàtica a tots els problemes, sinó que partim d'una reflexió conjunta per realitzar els ajustaments necessàris  a nivell de centre (participació òrgans de coordinació docent), a nivell d'aula (metodologia),amb l'alumne (suport) i amb la família (orientacions).

La meva experiència ha estat molt positiva perquè m'ha ajudat a conèixer les competències dels psicopedagogs als centres educatius amb una conclusió molt clara...una professió molt complexa que requereix un formació constant com a professional, com a persona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada